Ipoteze
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Subiecte similare
Aprilie 2024
LunMarMierJoiVinSamDum
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Calendar Calendar

Ultimele subiecte
» Caragiale
Despre educatie parinti si profesori EmptySam Ian 10, 2015 8:34 pm Scris de Horia

» Enigmele Bucurestiului
Despre educatie parinti si profesori EmptyJoi Noi 07, 2013 4:29 pm Scris de Horia

» fara variante multiple
Despre educatie parinti si profesori EmptyMier Noi 06, 2013 8:24 pm Scris de Horia

» Miscarea Moderata
Despre educatie parinti si profesori EmptyMier Noi 06, 2013 8:22 pm Scris de Horia

» cum te poti debloca energetic
Despre educatie parinti si profesori EmptyMier Ian 30, 2013 11:28 am Scris de Horia

» Texte apocrife
Despre educatie parinti si profesori EmptyJoi Dec 06, 2012 10:31 pm Scris de Horia

» DIONISIE EXIGUUS
Despre educatie parinti si profesori EmptyDum Noi 11, 2012 3:39 pm Scris de Horia

» Cerbobil vs Fukushima
Despre educatie parinti si profesori EmptyJoi Noi 08, 2012 10:41 pm Scris de Horia

» filme youtube
Despre educatie parinti si profesori EmptyJoi Noi 08, 2012 12:04 pm Scris de Horia

In loc de regulamente...

Lun Iul 21, 2008 12:42 am Scris de Horia

In loc de regulamente lungi si plicistioare pe care nu le citeste nimeni spun doar atit :
Vor fi sterse mesajele care nu respecta urmatoarele principii elementare:

-bunavointa
-bunacredinta
-buna-cuviinta
-bun-simt

In ciuda faptului ca forumul nu e vizitat …

Comentarii: 0

Bun venit !

Lun Iul 21, 2008 1:08 pm Scris de Horia

Scopul acestui forum este de a va oferi un loc de dialog civilizat.
Un loc unde discutiile sa decurga firesc, relaxat, fara incrincenari si contradictii stupide.
Am ales numele de ipoteze in ideea de a cunoaste cit mai multe puncte de vedere la intrebarile …

Comentarii: 0

Bine de stiut !

Dum Iul 27, 2008 12:11 am Scris de Horia

Acest forum fiind gratis asa cum se vede si din adresa, e bine stiut inca de la inceput ca :

- desi acum pe pagina nu apar reclame ele pot sa apara oricind iar continul lor nu depinde de mine
- forumul poate fi inaccesibil uneori din motive tehnice ... nu …

Comentarii: 0

Probleme de inregistrare ?

Joi Dec 16, 2010 12:05 pm Scris de Horia

Daca aveti probleme la inscrierea pe forum, e bine de stiut ca Yahoo mail duce mesajul in zona de spam, cautati acolo,
Daca nu merge nici asa lasati-mi un mesaj la hgrancea@gmail.com
Nu garantez ca raspund imediat, dar in citeva zile se rezolva Smile

Comentarii: 0

Cine este conectat?
În total sunt 1 utilizatori conectati: 0 Înregistrati, 0 Invizibil si 1 Vizitator

Nici unul

[ Vizualizeaza toata lista ]


Recordul de utilizatori conectati a fost de 19, Vin Mar 29, 2024 3:55 am
Statistici
Avem 44 membri înregistrati
Cel mai nou utilizator înregistrat este: flames

Membrii nostri au postat un numar de 986 mesaje în 240 subiecte

Despre educatie parinti si profesori

2 participan?i

In jos

Despre educatie parinti si profesori Empty Despre educatie parinti si profesori

Mesaj Scris de Horia Mier Sept 07, 2011 10:15 am

Generația actuală de părinți a vrut cumva să compenseze lipsurile copilăriei lor și a încercat să dea copiilor ce aveau mai bun: cele mai frumoase jucării, haine, plimbări, școli, televizor și calculator. Alții le-au umplut timpul copiilor cu multe activități educative ca învățarea limbilor străine, informatică, muzică. Intenția este excelentă, însă părinții nu au înțeles că televizorul, jucăriile cumpărate, internetul și excesul de activități blochează copilăria, în care copilul are nevoie să inventeze, să înfrunte riscuri, să sufere decepții, să aibă timp de joacă și să se bucure de viață.
Acest lucru se întâmplă pentru că inteligența lor a fost blocată, noi ne-am transformat în mașini de muncit iar pe ei îi transformăm în mașini de învățat.
1. Blocarea inteligenței
Sistemul educațional actual aduce foarte multă informație, de cele mai multe ori inutilă. Copiii și tinerii învață cum să opereze cu fapte logice, dar nu știu cum să abordeze eșecurile. Învață să rezolve probleme de matematică, dar nu știu să-și rezolve conflictele existențiale. Sunt antrenați să facă calcule fără să greșească, dar viața este plină de contradicții și probleme care nu pot fi calculate. Acest lucru se întâmplă pentru că inteligența lor a fost blocată, noi ne-am transformat în mașini de muncit iar pe ei îi transformăm în mașini de învățat.
2. Utilizarea greșită a funcțiilor memoriei
Prin sistemul educațional actual memoria copiilor este transformată într-un depozit de informație inutilă, iar excesul acesteia blochează inteligența copiilor și bucuria lor de a trăi. Cea mai mare parte a informațiilor pe care le acumulăm nu vor fi folosite niciodată. Numărul actual de școli este mai mare decât în orice altă epocă, însă acestea nu produc persoane care gândesc, și nu e de mirare că elevii au pierdut plăcerea de a învăța.
Pe de altă parte, mediile de informare îi seduc cu stimuli rapizi, gata preparați, care îi transportă pe tineri, fără ca ei să facă vreun efort, în mijlocul diverselor aventuri – sportive, de război, politice sau sentimentale. Bombardamentul acesta de stimuli care vin prin televiziune și internet acționează asupra subconștientului, mărindu-le nevoia de plăceri în viața reală. Astfel în timp ei nu mai găsesc plăcere în micii stimuli ai rutinei zilnice și vor căuta stimuli tot mai puternici, trebuind să facă foarte multe lucruri pentru a avea puțină plăcere. Toate acestea generează personalități fluctuante, instabile și nemulțumite.
3. Informăm și nu formăm
Noi nu îi formăm pe tineri, ci doar îi informăm. Ei cunosc tot mai mult despre lumea în care se află, dar nu știu mai nimic despre lumea lor interioară. Educația este tot mai lipsită de ingredientul emoțional și produce tineri care rareori știu să își ceară iertare, să își recunoască limitele sau să se pună în locul celorlalți.
Care este rezultatul?
O generație de copii și tineri mai bolnavă psihic decât oricare alta din istoria umanității: copii depresivi, preadolescenți și adolescenți care dezvoltă obsesii, sindroame de panică, timiditate, fobii sau agresivitate. În plus, tot mai mulți dintre ei caută plăcerea de moment în consumul de tutun, alcool și droguri.
CE ESTE DE FĂCUT?
Dr. Augusto Cury ne spune că în ziua de azi nu ajunge să fim părinți buni, ci trebuie să devenim părinți inteligenți. Pentru aceasta ne vorbește despre șapte deprinderi ale „părinților buni” și cum trebuie transformate ele de către „părinții inteligenți”. Iată prima dintre ele:
Părinții buni dau cadouri, părinții inteligenți dăruiesc propria lor ființă
Părinții buni au grijă să satisfacă, în măsura posibilităților lor economice, dorințele copiilor lor. Fac petreceri pentru aniversări, le cumpără pantofi, haine, produse electronice, organizează excursii.
Părinții inteligenți dau copiilor ceva incomparabil mai valoros. Ceva ce nu se poate cumpăra cu toți banii din lume: ființa lor, povestea vieții lor, experiențele lor, lacrimile lor, timpul lor.
Părinții care le fac în permanență daruri copiilor lor sunt păstrați în amintire doar pentru un moment. Părinții care se preocupă să le dăruiască copiilor exemple și povestiri din viața lor rămân de neuitat.

· Părinții buni alimentează corpul, părinții inteligenți alimentează personalitatea
Astăzi, părinții buni cresc copii zbuciumați, înstrăinați, autoritari și angoasați, pentru că societatea s-a transformat într-o fabrică de stres. Părinții care nu-și învață copiii să aibă o viziune critică asupra publicității, a emisiunilor de televiziune și a discriminării sociale îi transformă într-o pradă ușoară pentru sistemul acaparator. Pentru acest sistem, copilul vostru nu este o ființă umană, ci un consumator. Pregătiți copilul pentru „ a fi”, căci lumea îl va pregăti pentru „ a avea”.
Ajutați-vă copiii să nu fie sclavii problemelor lor. Alimentați amfiteatrul gândurilor și teritoriul emoțiilor cu curaj și îndrăzneală. Nu le acceptați timiditatea și nesiguranța. Dacă problemele se pot rezolva, vor fi rezolvate, iar dacă nu, trebuie să ne acceptăm limitele.

· Părinții buni corectează greșelile, părinții inteligenți își învață copiii cum să gândească
Vechile corecții și binecunoscutele predici nu mai funcționează. Când deschideți gura să repetați același lucru, declanșați un resort din subconștient care deschide anumite arhive ale memoriei, ce conțin critici mai vechi. 99% din criticile și corecțiile părinților sunt inutile în influențarea personalității tinerilor.
A-ți surprinde copilul înseamnă a spune lucruri la care ei nu se așteaptă. De exemplu: copilul a ridicat glasul la voi. Se așteaptă să țipați și să-l pedepsiți. Dar puteți începe prin a tăcea și a vă relaxa, apoi puteți spune:”Nu mă așteptam să mă superi în felul acesta. În ciuda durerii pe care mi-ai provocat-o, eu te iubesc și te respect mult”. Apoi copilul trebuie lăsat să se gândească.
Părinții buni spun: „ Greșești”; părinții inteligenți spun: „Ce părere ai despre comportamentul tău?” „Gândește înainte să reacționezi”

· Părinții buni își pregătesc copiii pentru aplauze, părinții inteligenți își pregătesc copiii pentru eșecuri
Părinții buni educă inteligența copiilor lor, părinții inteligenți le educă sensibilitatea. Stimulați-i pe copii să aibă obiective, să caute succesul în studiu, în muncă, în relațiile sociale, dar nu vă opriți aici. Ajutați-i să nu le fie teamă de insuccese. Nu există podium fără înfrângeri. Mulți nu strălucesc în munca lor pentru că au renunțat în fața primelor obstacole, pentru că nu au avut răbdare să suporte un „nu”, pentru că nu au avut îndrăzneala de a înfrunta unele critici, nici umilința de a-și recunoaște greșeala.
Perseverența este la fel de importantă ca și capacitățile intelectuale. Pentru părinții inteligenți, a avea succes nu înseamnă a avea o viață fără greșeli. De aceea sunt în stare să spună copiilor lor: „Am greșit”, „Scuză-mă”, „Am nevoie de tine”. Părinții care nu-și cer scuze nu-și vor învăța copiii cum să abordeze aroganța.

· Părinții buni vorbesc, părinții inteligenți dialoghează ca niște prieteni
A sta de vorbă înseamnă a vorbi despre lumea care ne înconjoară, a dialoga înseamnă a vorbi despre lumea în care suntem: a relata experiențe, a împărtăși ceea ce se află ascuns în inima fiecăruia, a pătrunde dincolo de cortina comportamentelor. Peste 50% din părinți n-au avut curajul de a dialoga cu copiii lor despre temerile, pierderile și frustrările personale.
Nu trebuie să deveniți o jucărie în mâna copilului, ci un prieten foarte bun. Adevărata autoritate și respectul solid se nasc din dialog. Dialogul este o perlă ascunsă în inimă. Ea este scumpă, pentru că aurul și argintul n-o pot cumpăra.

· Părinții buni dau informații, părinții inteligenți povestesc istorioare
Captați-vă copiii prin inteligența voastră, nu prin autoritate, bani sau putere. Știți care este termometrul care indică dacă sunteți agteabil? Imaginea pe care o au despre voi copiii și prietenii acestora. Dacă le face plăcere să fie în preajma voastră, ați trecut testul.
Odată, una dintre fiicele mele a fost criticată pentru că era o persoană simplă. Se simțea tristă și respănsă.După ce am auzit povestea ei, mi-am pus imaginația la treabă și i-am spus următoarea pildă: unii preferă un soare frumos pictat într-un tablou, alții preferă un soare real, chiar dacă este acoperit cu nori. Am întrebat-o: ce soare preferi? A ales soarele real Atunci, am adăugat, chiar dacă unii oameni nu cred în soarele tău, el strălucește. Tu ai lumina proprie. Într-o zi norii se vor risipi și oamenii te vor vedea. Să nu-ți fie teamă că îți pierzi lumina.
PĂRINȚII INTELIGENȚI ÎȘI STIMULEAZĂ COPIII SĂ-ȘI ÎNVINGĂ TEMERILE ȘI SĂ AIBĂ ATITUDINI BLÂNDE.

· Părinții buni oferă oportunități, părinții inteligenți nu renunță niciodată
Părinții inteligenți sunt semănători de idei și nu controlează viața copiilor lor. Ei seamănă și așteaptă ca semințele să germineze. Pe timpul așteptării poate să apară mâhnire, dar, dacă semințele sunt bune, vor încolți.
Nimeni nu-și ia diplomă în misiunea de a educa. Înainte, părinții erau autoritari; astăzi sunt copiii. Învățați să spuneți „nu” fără teamă. Dacă ei nu aud „nu” de la d-voastră, nu vor fi pregătiți să audă „nu” de la viață. Părinții nu trebuie să cedeze în fața șantajelor și presiunii copiilor. În caz contrar, emoția copiilor va deveni un balansoar:: astăzi sunt docili, mâine explozivi. Trebuie stabilite clar ce aspecte pot fi negociabile. De exemplu, a merge la culcare noaptea târziu în cursul săptămânii și a se trezi devreme pentru a învăța este inacceptabil și prin urmare ne-negociabil.
Trăim vremuri grele. Părinții din toată lumea se simt pierduți. Cucerirea planetei sufletului copiluluieste mai compexă decât cucerirea planetei.
CELE 7 PĂCATE CAPITALE ALE EDUCAȚIEI
1. A corecta în public
2. A exprima autoritatea cu agresivitate
3. A fi excesiv de critic: a obstrucționa copilăria celui educat
4. A pedepsi la furie și a pune limite, fără a da explicații
5. A fi nerăbdător și a renunța să mai faci educație
6. A nu te ține de cuvânt
7. A distruge speranța și visele

Dr. Augusto Cury, psihiatru și psihoterapeut, și-a dedicat 17 ani din viață cercetării modului în care construiește și se dezvoltă inteligența. Analiza pe care o face societății contemporane ajunge la următoarea concluzie: singurătatea nu a fost niciodată atât de intensă: părinții își ascund sentimentele de copii, copiii își ascund lacrimile de părinți și profesorii se refugiază în autoritarism. Cantitatea de informație și cunoștințe disponibile este mai mare; cu toate acestea, noile generații nu sunt formate pentru a gândi, ci pentru a repeta informații. În cartea sa, „Părinți străluciți, profesori fascinanți“, tradusă și în română, Dr. Augusto Cury atrage atenția asupra necesității schimbării felului în care se face educația contemporană.

Părinți străluciți, profesori fascinanți - Augusto Cury
Horia
Horia
Admin

Mesaje : 622
Data de inscriere : 20/07/2008

https://ipoteze.forumgratuit.ro

Sus In jos

Despre educatie parinti si profesori Empty Re: Despre educatie parinti si profesori

Mesaj Scris de Horia Joi Sept 08, 2011 11:23 pm

Ar fi pacat sa nu-l citeasca si altii!

Mi se spune că sunt un copil îndrǎzneț aflat pe treptele maturizǎrii… Frumoasă caracterizare… Mă simt cuprinsă de un vârtej analitic și mă gândesc că aș putea sǎ decupez scurte fragmente de viață autentic românească, într-o dimineață frumoasă de vară. De comun acord cu gândurile mele, mai ridic odatǎ binoclul și privesc în zare pentru a da frâu liber vocii interioare. Astfel, privesc la România, aceastǎ țarǎ teribil de simplǎ și frumoasǎ, trecutǎ adesea prin focurile unor rǎzboaie, despre care am învățat la istorie că nu au fost întotdeauna ale ei, aclamatǎ și blamată, și oacheșǎ, cu oameni care visează să trăiască în altă țară. Iluzoriu? Nu știu ce să zic de la înălțimea celor 17 ani ai mei...

Este țara mea, țarǎ scǎpatǎ din mânǎ ce se îndreaptǎ spre un declinul sadic creat de propriile mentalitǎți? Ar fi absurd sǎ pun aceste cuvinte pe umerii numelui de România? Nu, eu nu sunt în mǎsurǎ sǎ învinuiesc țara pentru nimic ci doar sǎ atrag atenția cǎtre „umilul” megieș român.

Este cert faptul cǎ într-o zi voi putea pǎrǎsi aceastǎ țarǎ... Privesc, stagnez dar nu, stingher ca un fobist aflat în fața propriei uși fǎrǎ cheie… Cutez a-mi părăsi țara și a începe viața într-o țarǎ perfectǎ? Este România o țară perfectă? Cum ar arăta o țară perfectă, cu oameni perfecți? România este locul unde am crescut, am împǎrțit bucurie, tristețe, am învǎțat sǎ iubesc, sǎ dau frâu liber imaginației, sǎ cred în forțele proprii, sǎ mǎ exprim, sǎ ajut, sǎ caut rǎspunsuri, sa ignor, sǎ sper ca într-o zi eu cu un grup de oameni asemeni mie vom putea pune baze solide într-o țarǎ ierarhic magnifică, iar spectacolul proastei imagini va înceta.

Mă simt prinsǎ în mrejele țării care, cu o ultimă sforțare, încearcă să mă ademenească prin masivele ei înzǎpezite iarna, prin adierea florilor de primavarǎ, cu aerul ei de fecioară adormitǎ de bogǎția verii și dezmierdată de o bǎtrânǎ toamnǎ târzie, traversată dinspre vest spre est de zonele întinse de câmpie cultivatǎ cu sapa și cu calul, de oameni care s-au chinuit să-și dea un rost propriei vieți. Purtǎm cu noi veacul frumuseții, a dorului de drumeții, a muncii obositoare de la câmp care nu curge parcă prin vene deși glasul biroului și ora 7 pândește perfid… De undeva, din inima țării se aude tulburător imnul în culorile sfinte de curcubeu, tricolor al unui popor ce pe zi ce trece uitǎ sǎ trǎiascǎ, având un cult al acumulării de traume. Probleme sau pǎreri tardive, puse fațǎ în fațǎ cu românul, se aud ca dintr-o crevasă: avem facilitǎți insuficiente, fonduri inexistente, tinere talente distruse de pițipoance cu sex appeal, faptul cǎ pentru clasa politicǎ suntem simple instrumente de vot cu propuneri indecente, dacă indecență înseamnă echivalența vot – pește congelat, cǎ noi deși nu avem suficiente case... construim monumente, cǎ bunele maniere par a se gǎsi la intelectuali sau în aparențǎ la cei cu portofele nepurtate în buzunar, presiuni cǎ la capǎtul sǎrǎciei se aflǎ viața, clubul, luxul. Cumplit este faptul cǎ fiecare dintre noi avem idealuri și sentimente, suntem o întreagǎ națiune ce ne cǎutam valori și încă îndrăznim să sperăm că vom trăi o viațǎ care sǎ nu se transforme în tipul de hranǎ fǎrǎ condiment.

Aș vrea să cred că, orice curs vor lua lucrurile, România este în noi, totul ține de noi, redresarea ține de noi, că le suntem datori celor care au luptat de veacuri pentru fiecare palmă de pamânt. Aș vrea să se trezească în noi spiritul civic și să ne gândim că nu am putea privi altfel România decât locul unde copiii sunt învǎțați sǎ vorbeascǎ românește, sunt educați și purtați de mânǎ în grǎdinițe, apoi la școalǎ.

Dacǎ m-ar întreba cineva de unde sunt, cu siguranțǎ aș ști sǎ rǎspund: din Vaslui, de pe o stradǎ anume, locuiesc într-un bloc, fost gri, actualmente colorat fǎrǎ nicio noimǎ, colț cu maneaua vecinului de la parter și cu bormașina celui de la 3 care sparge și meșterește de cel puțin un an. Mǎ uit în oglindǎ analitic, cred cǎ arǎt bine, pǎrul îmi cam face figuri, dar deja nu-l mai iau în seamǎ. Cobor scǎrile prudent, mi-e teamǎ sǎ nu alunec, a spǎlat proaspǎt femeia noastrǎ de serviciu. La capǎtul culoarului deja zǎresc aceleași siluete, vecinii mei care ascultǎ muzicǎ pusǎ în casǎ de afarǎ. Încerc să-i ignor, așa cum ignor și replica de fiecare zi a mamei, mama nu se poate abține sǎ nu exclame „Ce dracu or face ǎștia toatǎ ziua în fața blocului? Alții de vârsta lor au și copii. Mai târziu îți dau în cap pentru o bucatǎ de pâine!” În naivitatea ei, speră... să nu ajung și eu ca ei.

Înaintez spre ieșirea din scarǎ. Vali, un urecheat ciudat, mǎ salutǎ zâmbind cu gura plinǎ de semințe. Schițez un zâmbet, mǎ mai întreabǎ ceva, dar nu mai aud ce, nici nu mai doresc sǎ aflu, dar le simt privirea fix pe fundul meu. Brusc, mǎ întreb dacǎ vreunul o fi avut în viața lui emoții la românǎ, sau s-o fi strǎduit la matematicǎ. Îmi vine un gând și mai ciudat în minte. Cum or fi arǎtat când erau bebeluși, moi și pufoși. Ce așteptǎri o fi având de la ei niște mǎmici nedormite? Unde, pe ce scarǎ a societǎții ar trebui sǎ-i așez? Sunt scursuri, sunt plevușcă? Or fi, dar sunt români, la fel ca și mine! Asta nu pot ignora. Ce șanse primesc ei și de la cine? Ce șanse primesc eu și de la cine? Prin urmare, eu am un reper, eu cea dintr-o familie obișnuitǎ, ei – din familii la fel de obișnuite, ca și mine! Lǎsati de capul lor, au alte repere… Eu, de pe strada X, din blocul X ca și ei, eu din Vaslui, ca și ei, eu din România ca și ei… Din România mea și din România lor…

Mergând spre școalǎ, mǎ gândesc brusc la ce aș vrea sǎ mǎ fac când voi fi mare. Mesajele primite sunt cel puțin bulversante: „Școala româneascǎ scoate tâmpiți”! Oi fi și eu unul dintre ei? Cu siguranțǎ! „Medicii din România sunt cei mai slabi din Europa, și e la modǎ sǎ te tratezi în strǎinǎtate”... Toate fetele de vârsta mea vor sǎ se facǎ modele sau... nu știu... Ceva care sǎ le aducǎ mulți bani și faimǎ.

Îmi atrage brusc, deodatǎ, atenția un afiș publicitate rupt. Încǎ se mai observǎ zâmbetul „ca pentru pozǎ” al celui care promitea ca și alții... marea cu sarea! Mǎ întreb, n-o fi și el un produs al școlii românești. Dacǎ da, avem același numitor comun, eu și cu domnul din afișe, suntem tâmpiți. De ce aș vota un tâmpit?

Drumul cǎtre școalǎ e un spectacol cotidian. Îmi propun mereu sǎ vǎd ceva, o pǎrticicǎ din țara asta. In acest moment vǎd o femeie cǎrând o sacoșe, însoțitǎ de soțul care fumeazǎ o țigarǎ… și simt brusc că nu mai vreau să mă gândesc la nimic…

Gina Camelia ROMAN
Liceul Teoretic „Emil Racoviță” – Vaslui
Horia
Horia
Admin

Mesaje : 622
Data de inscriere : 20/07/2008

https://ipoteze.forumgratuit.ro

Sus In jos

Despre educatie parinti si profesori Empty Re: Despre educatie parinti si profesori

Mesaj Scris de zaraza26 Mar Sept 20, 2011 2:48 pm

Mi-a placut foarte mult paralela intre parinti buni si parinti inteligenti! Smile
zaraza26
zaraza26
Membru

Mesaje : 27
Data de inscriere : 22/07/2008

Sus In jos

Despre educatie parinti si profesori Empty Re: Despre educatie parinti si profesori

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum